Ritornel logo.gif (2462 bytes)

 

 

Up

 

 

Home
Wie
Salon
Info

 

 

Ritornel is een jong automatiseringsbedrijf dat is opgericht in 1998 door twee doorgewinterde automatiseerders en is gevestigd in Velserbroek.
Ritornel richt zich op het detacheren van ervaren automatiseringspersoneel. Ritornel detacheert ervaren specialisten voor alle fasen binnen het systeemontwikkelingstraject. Verder ontwikkelen wij maatwerk automatiseringsoplossingen voor het midden- en klein bedrijf.

Met een bewezen ervaring in automatiseringsoplossingen gekoppeld aan expertise van de verzekeringswereld, financiŽle dienstverlening en logistiek, in  een aantal nieuwe projecten verzekerd.

Een sleutel voor succes ligt voor Ritornel in het personeel dat binnen het bedrijf werkzaam is. Ritornel heeft hard gewerkt aan een hoog opgeleide, specialistische workforce. Deze werknemers variŽren van ervaren projectleiders, software engineers (systeemontwerp, -analyse, –bouw en - testers) tot consultants die naast een gedegen kennis van systeemontwikkeling in een mainframe-omgeving gespecialiseerd zijn in het adviseren in IT-solutions en ontwikkelen van maatwerk automatiseringsoplossingen voor het midden- en klein bedrijf.

De automatiseerders, die bij ons werken hebben stuk voor stuk hun sporen in het automatiseringsvak verdiend. De kennisgebieden liggen in de logistiek, in de ruimste zin van het woord, en in het bank- en verzekeringswezen.
Ons personeel is gewend om in een (IBM) mainframe omgeving te werken. De belangrijkste talen, die onze personeelsleden beheersen zijn Cobol, Natural en Easytrieve in combinatie met IMS DB, DB2 en ADABAS als database omgeving. Dit is slechts in grote lijnen wat we aan ervaring te bieden hebben, een uitputtend overzicht van onze kennisgebieden en ervaring kunt u desgewenst opvragen bij ons secretariaat.

 

Om onze gestelde doelen te kunnen halen heeft Ritornel een aantal kritische succesfactoren herkend en benoemd die onderwerp zullen zijn van onze continue focus en investeringen:

bulletOnze klanten

Ritornel zal tijd investeren om te begrijpen wat de huidige en toekomstige automatiseringswensen van onze klanten zijn. Door dit te doen, en door inzet van een unieke en effectieve combinatie van logistieke, verzekerings- en/of bankkennis met onze automatiseringsexpertise, kan Ritornel haar klanten helpen een hoogwaardige IT-oplossing te realiseren. De uitkomst van zulke projecten zal een substantiŽle return on investment voor Ritornel’s klanten zijn en, voor Ritornel, een voortzetting van de customer advocacy waarin ons bedrijf zich verheugd heeft en welke bewezen heeft een belangrijke differentiatie voor Ritornel te zijn in het verleden.

bulletOnze mensen

Door voortzetting van onze detachering in uitdagende projecten, ondersteund door een gestructureerd Medewerkers Opleidings Plan, zal Ritornel haar basis van goed opgeleid en ervaren personeel uitbreiden. Wanneer toegepast op projecten van onze klanten, vertalen deze vaardigheden zich in de produktie van hoogwaardige projectdeelname en, uiteindelijk, optimale IT-solutions.

bulletOns product

Ritornel ziet de groei en voortdurende ontwikkeling van haar medewerkers als een fundamentele investering in de organisatie. Naast het op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen in de IT in het algemeen, zal Ritornel actief blijven werken aan het opleidingsniveau van haar detacheringsmedewerkers.

Voor de door Ritornel ontwikkelde softwarepakketten geldt dat we actief een forum voor onze klanten bieden om zo bij te dragen aan productontwikkelingsplannen. Dit wordt op twee manieren bereikt: door regelmatige Ritornel User Group Meetings, welke resulteren in suggesties en aanvragen voor nieuwe en/of verbeterde product kenmerken, in de tweede plaats heeft Ritornel geÔnvesteerd in een forum op internet waar bestaande klanten tips en trucs en vragen kwijt kunnen aan Ritornel en elkaar. Dit waarborgt dat onze klanten het beste halen uit hun investering en daarnaast kan Ritornel snel reageren op gewenste functionaliteiten en ze in inpassen in geplande produkt-releases.

 

 

 

                               Stuur mail naar webmaster@ritornel.nl indien u vragen of opmerkingen over deze web site heeft.
                               Copyright © 2000 RITORNEL B.V.
                               Laatste wijziging: 6 september 2000